SI-Nuorten viikonloppu

SI-nuorten viikonloppu Tampereella

SI-nuorten viikonloppua vietettiin kahdeksan nuoren voimin Tampereella Dream Hostellin tiloissa. Paikalla olivat ohjaajina LapCI ry:n Viivi & Mari.

Kun saavuimme paikalle, ensimmäisenä meitä odotti maittava lounas. Lounaan jälkeen virittäydyimme viikonloppuun Viivin ja Marin aloituksella. Pian tämän jälkeen alkoikin jo varsinainen ohjelma ja lähdimme takseilla kohti Etappi ry:n Mediapajaa. Mediapajan ohjaaja Joni kertoi meille ensin yleisesti media-alasta ja esimerkkinä lehden tekemisestä. Tämän jälkeen pääsimme itse opettelemaan mm. photoshoppausta. Tehtäväksi annettiin tehdä Halloween-aiheinen juliste, jonka jokainen toteutti oman mielensä mukaan.

”Photoshoppaaminen oli todella hauskaa ja tykkäsin siitä.”
”Opin uusia asioita Photoshopin käytöstä, sekä oli hauska nähdä muidenkin tuotoksia!”

Seuraavaksi vuorossa oli Mika Teivaisen pitämä Cochlear-esitys Dream Hostellilla.

”Mika kertoi meille uusista Cochlearin laitteista. Saimme myös itse katsoa ja tutkia laitteita, joita Mika oli tuonut mukanaan. Myös lisälaitteista ja Cochlear-familystä puhuttiin. Esittely kesti noin tunnin ja se oli hyödyllinen ja mielenkiintoinen, kiitos Mika!”

Esittelyn jälkeen lähdimme pelaamaan Prison Island-peliä, johon osallistui nuorista koottuja joukkueita nimeltään Kebab-rullat, Shampoojengi, Persikat ja Pokemonit.

”Pelissä oli käytävillä monta huonetta, joissa piti ryhmissä ratkaista tehtäviä tietyssä ajassa. Osa huoneista oli vaikeita ja osa helpoimpia. Pelasimme peliä puolitoista tuntia. Emme päässeet ihan huippusijoille, mutta nautimme pelistä silti ja kaikilla oli hauskaa.”

Pelin jälkeen oli aika lähteä syömään illallista läheiseen Rax-Buffet-ravintolaan.

”Me syötiin pizzaa ja paljon muita ruokia Raxissa. Sen jälkeen käytiin S-marketissa, josta sai ostaa herkkuja. Kun palasimme majapaikkaamme, aloimme pelaamaan lautapelejä. Ohjaajat tarjosivat meille karkkia, kun pelasimme lautapelejä.”

Peli-illan reiluimmat pelaajat palkittiin yllätyspalkinnoilla, jonka jälkeen oli aika käydä nukkumaan. Aamulla herättyämme söimme vielä aamupalan ja kirjoitimme yhdessä tämän blogitekstin, jonka jälkeen osan vanhemmat tulivatkin jo hakemaan nuoria. Loput nuorista jatkoivat matkaa kotiin joko junalla tai bussilla. Viikonloppu oli erittäin mukava ja onnistunut, kiitos siitä kaikille!

– Nuoret: Oiva, Jonathan, Onni, Hanna, Jenna, Venla, Pinja ja Miisa.